Številka 112 je številka za klic v sili! Ta številka je namenjena telefonskim klicem v primerih, ko so zaradi nenadne bolezni ali poškodbe ljudje neposredno življenjsko ogroženi ali pa bi njihovo stanje v kratkem času lahko pripeljalo do ogroženosti življenja.
112 je brezplačna številka, ki deluje 24 ur na dan vse dni v letu. Dosegljiva je s kateregakoli telefonskega aparata, tudi kadar nimate telefonskega signala.
Naglušne ali gluhe osebe lahko opravijo klic na 112 preko SMS sporočila, v katerem napišejo, kaj se je zgodilo in kaj potrebujejo. Operater v klicnem centru potrdi sporočilo in po potrebi napiše dodatna vprašanja.
Ekipa za intervencije na terenu se aktivira preko telefonske številke 112, ki klic preveže v ustrezno enoto nujne medicinske pomoči. Pogovori se snemajo.
Ko kličete na številko 112, vas bo dispečer vodil skozi pogovor. Zelo verjetno vas bo vprašal:
• kdo kliče
• kaj se je zgodilo
• kje se je zgodilo
• kdaj se je zgodilo
• koliko je ponesrečencev
• kakšne so poškodbe
• kakšne so okoliščine na kraju nesreče (požar, nevarne snovi…)
Natančen opis dogodka je pomemben za načrtovanje obravnave, natančen opis poti do kraja dogodka pa pomembno skrajša čas prihoda do pacienta. Zato je pomembno, da linijo prekinete šele, ko dispečer zaključi pogovor z vami. Pomembno je tudi, da kličete sami ali nekdo, ki je ob vas. Telefoniranje oddaljenim sorodnikom, naj kličejo 112, podaljša čas do pomoči in otežuje naše delo.
Številka 112 NI namenjena nenujnim klicem in podajanju nenujnih informacij, kot so na primer informacije o delovnem času zdravnikov, zdravniški nasveti,… V tem primeru je zasedena linija za druge bolnike z bolj nujnimi stanji, zato vam bo dispečer povedal, da pokličete ustrezno zdravstveno postajo in linijo prekinil.